Kuten otsikko kertoo on mun ensimmäinen osio kesälomasta ohi. Nopeati aika meni. Ensin oltiin pidennetty viikonloppu Prahassa. Aivan IHANA kaupunki; paljon nähtävää ja koettavaa. Sitten tultiin kotiin ja kaikki hyvin muutaman päivän kunnes meidän bulldoggi sai kohtauksia. Se on aikaisemminkin huhtikuun alussa sai kahden vuorokauden aikana todella monta epileptistäkohtausta. Silloin otettiin verikokeet ja todettiin maksa-arvon olevan koholla. Eläinlääkärin mielestä kyseessä voisi olla maksan toimintahäiriön aiheuttamia kohtauksia. Koira spesiaaliruokavaliolle ja kahden kuukauden kuluttua uudet kontrolliverikokeet. No, ei tarvinnut odottaa kahta kuukautta; torstaina sai lyhyen ajan sisällä kolme kohtausta. Vauhdilla eläinlääkäriin joka kehotti ottamaan yhteyttä Eläinsairaala Aistiin. Eikun soitto sinne torstaina ja perjantaina klo 10 koira jätettiin sinne. He tekivät koiralle aivosähkökäyrän ja aivojen magneettikuvauksen. Rakkaalla koirallamme on idiopaattinen epilepsia. Lääkitys aloitettu ja nyt seurataan onko se riittävä vai ei. Mulle, hoitajana, noi kohtaukset eivät olleet karmeaa katseltavaa ja mieskin osaa suhtautua nyt niihin rauhallisesti. Eniten karmi se kun ei tietänyt mikä koiraa vaivasi. Ennen diagnoosin saantia mä olin kauhuissani, olin ihan varma että sillä on jokin karmea kasvain päässä tai jotain, että koira pitäisi lopettaa samantien. Nyt koiralla on diagnoosi ja lääkitys. Toivotaan vaan että koirallamme olisi edessä mahdollisimman pitkä ja hyvä elämä. Se täytyy vielä sanoa että Eläinsairaala Aisti on hyvä ja asiantunteva paikka. Suosittelen. Köyhdyimme 809€ siellä, mutta toivon että kiltti vakuutuusyhtiö korvaisi summan.

Mun Salainen Neuleystäväni on paljastanut itsensä: Päitsyli Sain häneltä viime viikolla viimeisen paketin: Linie 194 solo-lankaa ja ohjeen huiviin kyseisellä langalla. Todella uusi tuttavuus ja kun saa aikaiseksi täytyy kokeilla ohjetta.

Laitoin eilen viimeisen paketin omalle ystävälleni, eli olen kohta paljastunut! KÄÄK!